Direktlänk till inlägg 17 maj 2016

Tjock

Av Jerk - 17 maj 2016 01:10

Ganska nyligen så började jag att äta mindre, jag försökte gå ner i vikt och bli smal. Men det var bara för att jag ville bli smalare. Men nu.. Nu har det hemska hänt. Nånting som jag ALDRIG trodde skulle hända mig.

Jag insåg det idag att jag har börjat få komplex över min kropp. Jag tycker jag är tjock. Min mage har blivit så stor.. Så stor att jag faktiskt alldeles nyligen för 10 minuter sen gjorde graviditets test, i hopp om att jag är gravid. Men testet visade negativt resultat. Synd.

Min mage och mina lår är så himla.. Feta.. Vissa av mina byxor kan jag inte ens ha längre...

Jag orkar faktiskt inte skriva mer. Hejdå.

 
 
Lola

Lola

17 maj 2016 03:15

Vad jag kan se är du bara 15 år, då betyder det att din kropp har inte slutat växa ännu.
Din kropp behöver näring för din kropp ska kunna fungera, & få näring.
Det finns inget kroppsideal. Det är bara modeindustrin som har skeva ideal & försöker inbilla friska ungdomar att tro detta.
Hade du dock varit gravt överviktig hade jag naturligtvis reagerat, för det är inte hälsosamt det heller.
När jag var i din ålder brydde jag mig lite om vikten med, & hur jag såg ut, det är helt naturligt att reflektera över dom sakerna & bry sig, men det är bara du som ha kontroll över hur pass du låter det ta över ditt liv.
När mina tonåringar fick för sig att banta, gav jag dom en macka till, att ingen kan överleva på det lilla som kanske ex En macka, & deras kropp behövde näring etc.
Tur väl lyssnade dom på mig ,& har aldrig bantat ännu så länge, & ngn badrumsvåg har vi aldrig ägt, som skulle kunna trigga viktnojjor.
Var ist glad att din kropp växer i takt med din ålder.
Är du ändå orolig, så ta kontakt med läkare & kolla upp din BMI i relation med din längd.
Säger då läkaren att det är normalt, så lyssna, pränta ni det.
Och ge ett långfinger i tanken till modevärlden, för alla är olika & unika på sitt vis.
Kram på dig

http://midnightstarshine.bloggplatsen.se

Jerk

17 maj 2016 17:18

Oj... Trodde inte någon skulle kommentera.. Men tack för att du tog dig tiden att skriva. Tack så mycket ??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jerk - 8 juli 2017 20:31

"Confusing is part of it. That's how you find out if something's there. Emotions are never black and white. They're more like symptoms. You lose your breath every time they enter a room. Your heart beats faster when they walk by. And ...

Av Jerk - 5 juni 2017 00:30

Jag tror inte att jag nånsin skrev om det här på bloggen, men jag hade ett gymkort hösten förra året. Jag gymmade som fan asså. Gym gym gym hela tin. Jag gymmade nästan ihjäl mig asså. Men sen.. aa sen tappade jag motivationen och sket it. Nu har det...

Av Jerk - 15 februari 2017 04:34

Aa så klockan nu alltså 04:32. Jag somnade runt 12 och vaknade nu. Liksom hallå. Kan man inte få sova lite? Jag vakna av att jag va hungrig och här ligger jag nu och funderar över litet. Usch. Igår var det i alla fall alla hjärtans dag och det in...

Av Jerk - 7 januari 2017 19:02

Ingenting går som det ska. Jag hatar alla människor. Hatar allt. Hatar mig själv. Varför e det såhär för. ...

Av Jerk - 4 januari 2017 18:47

Ja. Så aa. Idag är det onsdag, och på måndag ska jag börja skolan. Fast egentligen är det inte en riktig skola. En plats som erbjuder utbildning, typ. Aja. Men yes. Idag har det faktiskt varit en okej dag. Har inte gjort så speciellt mycket. Har t...

Presentation


16 år och skriver om det jag vill skriva om.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards